Wednesday, February 16, 2011

Surau Al - Iman...

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam untuk sahabat 'kehidupan sementara' 
^__^
Alhamdullillah, majlis pelancaran kutipan dana
untuk surau al - Iman berakhir jugee...
Majlis di mulai dengan solat hajat yang di imam oleh Ustaz Azhar,
tazkirah dan pelancaran terus di lakukan dan di akhiri dengan jamuan.
Ustaz Azhar sempat berpesan, 
walau pun di tulis untuk mendirikan surau tapi 
biarlah pemilik tanah ini niat jadikan masjid.
Walaupun surau ini dibom tapi kita semua 
masih boleh lagi beriktikaf disini.

Citer dari Ustaz Azhar

Kisah RM 50 dan RM 1

RM 1 : Lama kita dok jupe yee, ko kat mana sekarang?

RM 50 : Aku sekarang dah kat tempat baru.

RM 1 : Kat mane ?

RM 50 : Aku kat Genting, best dok sane...ko kat mane?

RM 1 : Aku masih di tempat lamee...dalam tabung surau.

(Ustaz Azhar masih lagi cakap ghanu, saya jee yg ubah ^_^)

Pagi tadi saya telah dimaklumkan dana yang dapat 
dikumpulkan sepanjang majlis RM 20,220.00 
(Alhamdullillah duit RM 50 lebih banyak drp RM 1,
kes citer kat atas kot ^_^)
Ada juga yang ingin memberi bata, pasir dan kayu.

Semoga di permudahkan oleh ALLAH
segala urusan pembinaan surau al -iman.


majlis makan


  
solat hajat dan tazkirah


saya : tanya hati saya jugee...nak tanyee lagi kee!!!

10 comments:

kella said...

Alhamdulillah.. alhamdulillah... moga semuanya berjalan lancar.. insyaAllah..niat yang murni akan dipermudahkan oleh Allah..
bertuahnya kak liza dapat dengar ceramahnya ustaz azhar..

tersirat yang tersurat tentang duit singgit dan lima puluh ringgit itu.. hmmm

selamat malam kak liza.. :)

Abd Razak said...

Sahabat.. :) السلم عليكم ورحمة الله

Moga sahabat sihat hendaknya di sana..

Orang yang berinfaq akan didoakan oleh malaikat setiap hari sebagaimana sabda Rasulullah saw: "Tidaklah datang suatu hari kecuali akan turun dua malaikat yang salah satunya mengatakan, "Ya, Allah berilah orang-orang yang berinfaq itu balasan, dan yang lain mengatakan, "Ya, Allah berilah pada orang yang bakhil kebinasaan (hartanya). (Muttafaq 'alaihi)

fatraz said...

insyaAllah..mudah2an.,Allah permudahkan segalanya...

Honeyz said...

salam kak liza.. (^_^) rindunyerla kt akak..akak sihat?? maaf tau lame x singgah blog akak..mmg byk menyepi je kblkgn ni dr dunia blogging..

pernah dgr citer RM50 ngan RM1 tu..alhamdulillah, ternyata duit rm50 lg byk berbanding rm1 utk kutipan dana tu ye..cantik lak tu angka 20,220.00 (tp kalau de yg derma 20sen lg, lg cantik angka tu..hehe..tetibe..) tp apepun, alhamdulillah byk gak yg dpt dikumpulkan :) niat yg baik n ikhlas, inshaAllah akan dipermudahkanNya..amiin..

akak skrg kat tengganu ek..eh, ke salama ni mmg akak duk tengganu? hehe, sori x pernah tertanye la plak..saya br je p tengganu 12-14 hb br ni..sbnrnye selalu gk p tengganu..kg belah ayah.. :D

akak take care tau..sayang n rindu sgt2 kat kak liza..

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

salam kakak...

maaf tak bagi tahu ada belog baru


(^^,)✿

cun09 said...

{{kella}}

salam kella ^_^

Alhamdulillah...

cun09 said...

{{abd razak}}

salam sahabat ^_^

moga mereka yg berinfaq di jalan ALLAH diberkati olehNYA...

cun09 said...

{{fatraz}}

salam miss ^_^

InsyaALLAH...

**jaga diri**

cun09 said...

{{honeyz}}

salam dik ^_^

Alhamdulillah, sihat...rindu kat hani juge...dah keje ke sekarang?? syukran masih sudi tinggal komen kt blog kak liza ^_^

**kalu mai ganu kabo...leh jupe ^_^...jaga diri**

cun09 said...

{{yanie}}

salam yanie ^_^

Alhamdulillah...ukhuwah kita dpt sambung lagi yeee...

**teringin nk p majlis tuuu...jaga diri**