Saturday, February 12, 2011

Peringatan...

بسم الله الرحمن الرحيم


Bertemu semula di ruang yang tiada sempadan ini, mudah-mudahan hari yang mendatang akan dilalui dengan ketaatan kepada ALLAH serta menjauhi larangan ALLAH.

Sebenarnyee cerita niii udah basi…tapi nak jugee kongsi ngan sahabat semua dan jadikan kenangan dan pengajaran untuk saya…almaklum laaa jari2 nii tak sempat nak ketuk keyboard…


 Program: Panggilan Sakaratul Maut
Ustaz Haji Abdullah Khairi  Bin Haji Haroon
(org penang mesti tau macammana ustaz nii bagi ceramah...)


Sabtu 22.01.2011, hari tuuu saya begitu seronok sangat2 sebab tak pernah datang ke mana2 program yg melibatkan semua keluarga saya dapat datang, tapi ALLAH telah membuka pintu hati kami semua untuk melangkah supaya menyertai majlis ilmu yang cukup bermakna bagi saya dan yang dapat datang pada majlis tuuu…

Sempat saya memujuk seseorang sehari sebelum majlis niii... program nii kita sendiri kena pegi dengar, dok aci wakil2 sebab sakaratul maut tak boleh hantar wakil, kita setiap makhluk akan merasainya…akan sampai juga waktu untuk kita…

Majlis dimulai dengan bacaan ayat suci al-quran oleh adik yang berusia 7 tahun (bukan dr Malaysia) , Lepas tuuu di tayangnya video, bermulanya kejadian kita…kehidupan sementara kita di dunia…dan diakhiri cara mana kematian kita nanti…

Antara video yang buat kita terasa ialah kisah seorang
ulama yang sudah meninggal, tapi Allahyarham masih dapat
mengislamkan seorang pilot ketika 
membawa jenazah pulang ke negeri Allahyarham,
kerandanya tidak perlu menaiki kenderaan,hanya bertukar tangan terus sampai ke kubur,
betapa ramainya orang yang menziarahi Allahyarham...
kita yang masih hidup niii, dah berapa orang kita dapat mengislamkan saudara kita?

Begitu banyak ilmu dan pengajaran yang dapat di kutip melalui program ni,
tangisan anak2, ibu2 dan saya rasa ayah2 juga ada yang mengalirkan air mata...
semoga majlis ilmu ini selalu menjadi peringatan untuk saya...


saya : terima kasih kpd seorang sahabat yang masih sudi menghantar 
email utk saya...maaf saya belom sempat nak ke blog sahabat ^_^

2 comments:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Sahabatku, moga Allah limpahkan kesihatan buatmu serta rahmat~Nya tidak berkesudahan..

Ya, majlis sebegitu sentiasa menghidupkan hati kita..teruskan ya sahabat..:)

cun09 said...

{{abd razak}}

salam sahabat...

syukran doa untuk saya ^_^

moge istiqomah ada dlm diri kita...insyaALLAH