Tuesday, December 07, 2010

Salam Maal Hijrah...


بسم الله الرحمن الرحيم

Salam Maal Hijrah untuk semua sahabat 'kehidupan sementara'

Tika wajah penat memikirkan dunia maka berwudhulah.
Tika tangan letih menggapai cita2 maka berdoalah.
Tika bahu sudah tidak terdaya memikul amanah maka bersujudlah.

Sewajarnya begitulah sentiasa keikhlasan fitrah diri bagi
sebaik-baik kejadian makhlukNYA agar kita
sentiasa tunduk di kala yang lain angkuh,
terus teguh di saat yang lain runtuh dan tegar
ketika yang lain terdampar...


saya: cermin diri untuk sedar diri...

8 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum sahabatku..:)

Semoga sahabat sihat hendaknya serta sentiasa dalam redha Allah SWT..

Selamat menyambut awal muharam, sahabat :)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ketika datangnya Tahun Baru Hijrah ke 1432 bermakna usia kita dimamah oleh masa yg berlalu dari saat ke saat tanpa disedar. Apa lagi yg terbaik jika kita saling ingat mengingati antara satu sama lain (Surah AzZaariyat: 55 وَذَكِّرۡ فَإِنَّ ٱلذِّكۡرَىٰ تَنفَعُ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ "Dan tetap tekunlah engkau memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu mendatangkan faedah kepada orang-orang yang beriman".
Apa yg kita khuatiri adalah kerja dan suasana keliling yg menyibukkan sehingga kita terlali dari perintah Allah dan Rasul. Surah AlHadid:16 Belum sampaikah lagi masanya bagi orang-orang yang beriman, untuk khusyuk hati mereka mematuhi peringatan dan pengajaran Allah serta mematuhi kebenaran (Al-Quran) yang diturunkan (kepada mereka)? Dan janganlah pula mereka menjadi seperti orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum mereka, setelah orang-orang itu melalui jarak masa yang panjang maka hati mereka menjadi keras dan banyak di antaranya orang-orang yang fasiq. Wallahualam

Al - Mu'allim said...

Salam 'alaik

salam maal hijrah. Moga kita amal ketaqwaan kita kepada Allah akan lebih baik berbanding tahun lepas

Dearie Pearls said...

Hi Sahabatku..
Bagaimana perkhabaran sahabat?

cun09 said...

{{abd razak}}

salam sahabat...

syukran kerana selalu mendoakan utk saya...moga sahabat juga sihat ^_^

***salam maal hijrah***

cun09 said...

{{tajnur}}

salam sahabat...

komen sahabat betul2 'kena' utk saya ^_^

peringatan tentang usia, tentang kerja, tentang tanggungjawab di keliling saya, eeerrmmm...semoga saya tidak lalai dan leka...urusan dunia seolah2 kita tidak mati, ujian utk saya...

cun09 said...

{{al-mu'allim}}

salam sahabat...

salam maal hijrah...moga thn ini lebih baik lagi utk kehidupan sementara saya...insyaALLAH

cun09 said...

{{LoL}}

salam sahabat...

saya sihat tapi masa saya begitu 'cepat' berlalu...semoga sahabat sihat dan gumbira ^_^