Friday, December 10, 2010

Hari saya...

بسم الله الرحمن الرحيم






pic pinjam...tq


Oleh kerana ada sahabat yg bertanya saya ambil periksa apa...
saya terpaksa sambung lagi n3 saya ^__^
nii laaa 'sekolah' saya belajar.
Walaupun usia dah meningkat tapi saya masih buta tentang al-quran...
Sebenarnya tahun ini adalah tahun ke-4
untuk semua pelajar, tapi tahun ke-3 untuk saya
sebab saya masuk kuliah niii pelajar lain dah belajar satu tahun,
Alhamdulillah...masa periksa yang lalu
saya masih boleh sambung lagi sehingga sekarang...
Ini adalah tahun terakhir saya...


saya: moga dipermudahkan...YA ALLAH

12 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum sahabatku..:)

Moga sahabat sentiasa sihat-sihat hendaknya serta ceria selalu..

Anak didik menghadapi peperiksaan ker atau sahabat yang menghadapi peperiksaan...?

Apa pun moga Allah permudahkan segala-galanya...amin

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Saya pun tertanya2 juga, jenis peperiksaan apa ye? W/bagaimana pun mmg Allah SWT hidu dan matiutk menguji hamba2nya ,siapakah yg paling baik amalannya. Apalagi yg paling baik jika tidak AlQuran dan Sunnah (Surah AlMulk:2. ٱلَّذِى خَلَقَ ٱلۡمَوۡتَ وَٱلۡحَيَوٰةَ لِيَبۡلُوَكُمۡ أَيُّكُمۡ أَحۡسَنُ عَمَلاً۬‌ۚ Dialah yang telah menciptakan adanya mati dan hidup (kamu) untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: Siapakah di antara kamu yang paling baik amalnya.
Bila sebut saja persediaan untuk menghadapinya, mmglah sukar tetapi berkat kesabaran, InsyaAllah semuanya akan mudah nanti. Aurah AtTalaq:7 سَيَجۡعَلُ ٱللَّهُ بَعۡدَ عُسۡرٍ۬ يُسۡرً۬ا (Orang-orang yang dalam kesempitan hendaklah ingat bahawa) Allah akan memberikan kesenangan sesudah berlakunya kesusahan. Wallahualam

deena farhana said...

deena doakan semoga beroleh kejayaan :)

cun09 said...

{{abd razak}}

salam sahabat ^_^

semoga sahabat juga sihat...

saya yg hadapi periksa ^_^

syukran doa utk saya, pg td syafawi,25/12 nanti periksa utk tahriri, 2 jam

cun09 said...

{{tajnur}}

salam sahabat ^_^

moga sihat...

dah dpt jawapanyee kan!! takut juga nak kongsi kat 'umah' niii nanti ada yg kata nak menunjuk2, tapi ada juga sahabat yg sudi mendoakan...syukran

terima kasih juga komen dr sahabat, memang benar tiada yg lain hanya al-quran dan sunnah...

cun09 said...

{{deena}}

salam deena ^_^

syukran dik utk doa tuuu...

**moga sihat**

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
AlHamdulillah bersyukur kepada Allah SWT krn ada usaha utk mendalami AlQuran dan ketahuilah bahawa sebenarnya ksyukuran adalah utk diri kita sendiri kita memerlukannya seperti berlaku kpd Luqman AlHakim dimana Allah SWT mengurniakan kefahaman sunnah (AlHikmah) Surah Luqman:12) وَلَقَدۡ ءَاتَيۡنَا لُقۡمَـٰنَ ٱلۡحِكۡمَةَ أَنِ ٱشۡكُرۡ لِلَّهِ‌ۚ وَمَن يَشۡڪُرۡ فَإِنَّمَا يَشۡكُرُ لِنَفۡسِهِ . Tetapi dizaman umat Raslullah saw utk mendaptkan kefahaman sunnah, mestilah dgn mempelajari AlQuran yg merupakan jihad paling besar mengikut tafsir Jalallain (Surah AlFurqan:52 فَلَا تُطِعِ ٱلۡڪَـٰفِرِينَ وَجَـٰهِدۡهُم بِهِۦ جِهَادً۬ا ڪَبِيرً۬ا Oleh itu, janganlah engkau (Wahai Muhammad) menurut kehendak orang-orang kafir, dan berjuanglah dengan hujah-hujah Al-Quran menghadapi mereka dengan (jihad) perjuangan yang besar dan bersungguh-sungguh. Wallahualam.

ong ong kedek kedek said...

Salam ukhwah, syukran coz sudi datang blog saye :)

Jangan berhenti belajar, selagi hidup tuntutlah ilmu terutamanya ilmu2 agama... memang suke sangat tengok orang yang bersemangat nak blajar Al Quran ni... blajar betol2, mantapkan makhraj, tajwid dan sebagainya... sy kat U amik degree Al Quran, tapi bile tasmi' dengan ustaz, masih banyak kesalahan yang saye lakukan dalam bacaan especially dalam menyebut huruf2... dan bagi saye part yg paling mencabar bila belajar surah al fatihah... anyway, gud luck 4 ur exam, blaja r betol2 ye :)

kella said...

assalamualaikum...
salam singgah ke sini...
:)

cun09 said...

{{tajnur}}

salam sahabat ^_^

semoga dipermudahkan, dapat beramal dan istiqomah utk ilmu yg saya belajar

**syukran**

cun09 said...

{{hasrul nizam}}

salam sahabat...

akak pun sama, bab al- fatihah n makhraj...adusss ^_^

**syukran**

cun09 said...

{{kella}}

salam sahabat ^_^

terima kasih sudi singgah 'umah' akak...