Friday, November 09, 2012

JumAaT TeRakhiR...



بسم الله الرحمن الرحيم  






tq (",)


Dalam kesibukan yang saya sendiri tak pasti apa sebenarnya sibuknya saya niii...
 (huhuuuu betui dok ayat tuuuu )
ALHAMDULILLAH...saya boleh buat n3 baru... ^____~
Hari ni hari Jumaat terakhir buat saya,
dan hari Jumaat terakhir juga buat sahabat - sahabat semua...
amacam ?? terkejut?? hakikatnya memang terjadi!!
Hari nii 24 Zulhijjah, jumaat terakhir...1433 H

Jika hari ini memang Jumaat terakhir buat kita...adakah kita benar - benar telah bersedia 
untuk "bertemu" denganNYA ?

saya : celik "mata hati"

12 comments:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Moga sahabat sihat..:)

Jumaat ke jumaat kita lalui, bisa mencerminkan kebaikan dan kemungkaran yang kita lakukan, maka perlu digilap pada kehitaman yang terpalit.

TiranaAduka said...

salam.
Singgah buat pertama kalinya.
Salam kenal cun.

Unknown said...

A'ah. Betul tu kak. Disamping kita ingat mati, kita perlu juga doakan agar usia yang berbaki menjadi usia yang bermanfaat sebab kita jangan lupa pada satu sabdaan Rasulullah:

"Yang terbaik di kalangan kamu ialah yang panjang usianya dan banyak amalannya"

Jadi, saya prefer umur panjang dengan amal banyak :D

Tapi betul, mati ialah darah bagi iman kita. Tak ingat mati, maka memang dah matilah!

win3 said...

betapa cepat berlalunya waktu, kalau tidak pandai pandai memanfaatkannya akan menjadi orang yang merugi, salam kenal dari Indonesia

Zariza said...

Salam sahabatku,

harap2 masih ingat kat diri ini :)
Salam Maal HIjrah .. semoga tahun baru lebih bermakna dan membuahkan bahagia :)
Maaf lama menyepi .. hanyut dibawa arus pergi ..

wakgelas said...

salam selasa.. bila nk buat entri Jumaat yg pertama? ehhhEE

cun09 said...

{{abd razak}}

salam sahabat...

jumaat yg begitu "cepat" moge kehitaman juga cepat kita gilap ^_^

cun09 said...

{{tirana aduka}}

salam sahabat...

tq sudi singgah "umah" saya...maaf, baru leh balas komen...

salam kenal ^_^

cun09 said...

{iqbal}}

salam adik kite...

canteek komen...syukran ^_^

lama dok dengor citer, moge sihat...

cun09 said...

{{win3}}

salam sahabat...

tq sudi singah"umah" saya, maaf baru boleh balas komen...

salam kenal ^_~

cun09 said...

{{zariza}}

salam sahabatku...

rindu kamu...masih n tetap ingat kamu ^_~

**moge sihat**

cun09 said...

{{wak gelas}}

salam sahabat...

salam sabtu ^__^ utk hari niii...